|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I
slutningen af 90'erne besluttede jeg at prøve, om jeg kunne
styre den særlige form som dramatik er underkastet. Efter at
have fået praktiske erfaringer med andres manuskripter som
skuespiller, følte jeg trang til at prøve kræfter med genren.
Resultatet blev "Drageridderen" - en fortælling hvor
min min interesse for eventyr, sagn og myter blev smeltet sammen
med min glæde ved de gamle tegnefilm fra tredverne, fyrrene og
halvtredserne. De gamle stumfilm. med folk som Chaplin, Buster
Keaton og hvad de nu hed alle sammen, rumsterede også i
baghovedet i denne sammensmeltning, jeg - af mangel på et mere
præcist begreb - kalder for tegneserie-teater. Her skal der
bestemt ikke tænkes i psykologi og naturalisme, men måske nok
i epos og patos. |
|
|
|
|
|
|
|
Drageridderen |
|
|
|
|
|
|
|
I
2004 skrev og medvirkede jeg i forestillingen
"Hit med Halfdan". Det er en historie, jeg byggede op
omkring en række af Halfdan Rasmussens digte og tosserier. |
|
|
|
|
|
|
|
Hit
med Halfdan |
|